Science Daily dergisinde yayımlanan çalışmaya göre, dinozorların yok olmasına neden olduğu sanılan dünyaya bir gök taşının çarpmasıyla Hindistan'daki volkanik patlamalar, aynı dönemde meydana geldi.

California Üniversitesi'nden jeologlar, 66 milyon yıl önce dünyaya çarpan gök taşının etkisiyle Hindistan'daki volkanik patlamaların hız kazandığına ve bu iki felaketin dünya genelinde Richter ölçeğine göre 9 ve üzerinde depremlere yol açtığına dair kanıtlar buldu.

Araştırmacılar, yüz binlerce yıl süren volkanik patlamalar ve yol açtığı depremlerin dinozorlar dahil pek çok kara ve deniz memelisinin dünya üzerinden silinip gitmesine neden olduğunu savundu.

Gök taşı etkisiyle volkanik patlamaların canlıların kitlesel yok oluşlarındaki rolü, bilim dünyasında 35 yıldır tartışılıyordu. Bazı bilim insanları volkanik patlamaların canlıların yok olmasında etkisi olmadığını iddia ederken, diğerleri de türlerin tükenmesine patlamaların yol açtığını ileri sürüyordu.

California Üniversitesi araştırmacıları tarafından ortaya konulan yeni kanıtlar, volkanik patlamaların meydana geldiği tarihleri çok daha doğru bir biçimde gösteriyor. Buna göre, Hindistan'ın Deccan Platosu'nda yer alan yanardağlardaki patlamalar, kitlesel yok oluşları başlattığı düşünülen gök taşı çarpmasından sonraki 50 bin yıl içinde ikiye katlanmış.

Birbirini izleyen gök taşı çarpması ve volkanik patlamaların, gezegeni toz ve zehirli gazlarla kaplayarak iklim değişikliklerine yol açtığı ve birçok canlının yok olmasına neden olduğu sanılıyor.